NEGOTIATIONS IN SINGAPORE


I’ve always liked to negotiate. In my work as a lawyer, and in life in general. My favorite part? Trying to understand the intentions behind people’s communication. From the words said, the words not said, the expressions, the gestures, the context. And understanding each other is the key to coming to a good agreement for all parties... and to living a better life. This is what I’ve learned from my first negotiation in Singapore. I hope it helps!

1. POSITIVE ATTITUDE

Meaning negotiating with a smile, quiet tones, and cordial words, without affecting the determination to reach your business goal.

In Singapore’s culture, it is important to always keep your cool and control your emotions. Therefore, business negotiations are usually friendly and calm. Expressions of dissatisfaction, complaints, or loud answers are perceived as a lack of self-control, can make you lose face, and thereby damage the negotiations.

The best strategy to reach a good agreement is to maintain a positive attitude and pursue the commercial goal with patience and persistence.

2. PEOPLE FIRST

Meaning showing interest toward your interlocutors.

Today, we need to work at a very fast pace, and it is easy to get distracted, inattentive.

In Singapore, I discovered many traditions giving importance to people. For example, the exchange of business cards. When meeting someone for the first time, it is important to accept his or her business card using both hands and making eye contact, and then examine it carefully. Not reading someone’s business card can be considered an insult.

3. FOOD

Meaning building a strong business relationship... with food.

Dulcis in fundo, I experienced the business breakfasts, lunches, aperitifs, and dinners. In Singapore, eating together is a way to strengthen the business relationship. A moment to communicate important information, or to resolve misunderstandings. And it works! This is a tradition I have to put into practice here too. Maybe for the negotiations of your business contracts? Whenever you're ready, I can help you negotiate that agreement you hope for. Click here to schedule an appointment.

Mi è sempre piaciuto negoziare. Nel mio lavoro di avvocato, e nella vita in generale. La parte che preferisco? Capire l'intenzione di chi ho davanti. Dalle parole dette, da quelle non dette, dalle espressioni, dai gesti, dal contesto. E capirsi è fondamentale per concludere un buon accordo per tutte le parti... e per vivere meglio. Questo è quello che ho imparato durante la mia prima negoziazione a Singapore. Spero aiuti!

1. POSITIVE ATTITUDE

Ossia comunicare con il sorriso, con toni calmi, con parole cordiali, senza che ciò intacchi la determinazione di raggiungere il proprio obiettivo commerciale.

Nella cultura singaporiana è importante mantenere la calma e controllare sempre le proprie emozioni. Per questo le negoziazioni commerciali di solito si svolgono in modo cordiale e tranquillo. Espressioni di insoddisfazione o risposte ad alta voce sono percepite come una mancanza di autocontrollo, possono far perdere la faccia, e danneggiare così le negoziazioni.

La strategia migliore per concludere un buon accordo è quindi mantenere sempre un atteggiamento positivo e perseguire il proprio obiettivo commerciale con pazienza e persistenza.

2. PRIMA LE PERSONE

Ossia manifestare interesse nei confronti dei propri interlocutori.

Con i ritmi velocissimi del lavoro è facile diventare distratti, disattenti. A Singapore ho scoperto molte usanze che danno importanza alle persone. Ad esempio, lo scambio dei biglietti da visita. Durante il primo incontro è importante accettare il biglietto da visita del proprio interlocutore con entrambe le mani, guardandolo negli occhi, ed esaminare con attenzione quanto scritto. Non leggere il biglietto da visita può essere considerato un insulto.

3. CIBO

Ossia costruire una relazione commerciale forte... con il cibo.

Dulcis in fundo, ho scoperto le colazioni, i pranzi, gli aperitivi e le cene di lavoro. A Singapore mangiare insieme è un modo per fortificare la relazione commerciale. Un momento per comunicare informazioni importanti, o per risolvere eventuali incomprensioni. E funziona! È un'usanza che intendo assolutamente mettere in pratica anche qui. Magari per la negoziazione dei vostri contratti? Quando volete, posso aiutarvi a negoziare quell'accordo che sperate concludere. Cliccate qui per pianificare un appuntamento.


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